Sunday 23 November 2014

"The Real of Happiness." :')

Bismillahhirrahmannirrahim
~ Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah, Maha Pengasih~

Alhamdulillah, segala puji bg Allah S.W.T. di atas nikmat hidup dan peluang utk kita bernafas di atas dunia ini. :')

Assalammualaikum! 

"The Real of Happiness." 

Saya percaya definisi 'gembira' bg semua org adalah lebih kurang sama. Tp, saya jugak percaya yg setiap org ada definisi 'gembira' yg tersendiri. Apa yg buat anda 'gembira' dlm hidup ni? 'Gembira' saya adalah apabila saya dpt menggembirakan dan menghiburkan semua org yg saya sayang. Antaranya kedua ibu bapa saya (ibu bapa kandung + ibu bapa mertua), keluarga saya + keluarga suami, sahabat2 saya, and of course the only husband I have, abang! xD

Minggu ni (21 - 23 November 2014), saya dan suami balik ke Senawang, rumah family husband. Ptg semalam, saya tiba2 rasa mcm nak pergi IOI City Mall yg baru bukak berdekatan dgn Marriot Hotel, Putrajaya. Saya luahkan dkt adik ipar dan suami saya. Then, saya inform lah mertua saya yg saya  teringin nak pergi. Nasib baik ayah mertua saya 'rajin' layan kerenah menantu perempuan tunggal dia ni. Hihi. 

Kitaorg gerak dr rumah after kitaorg semua dah selesai solat Asar. Semua excited especially saya lah sbb saya yg ajak diaorg ke IOI City Mall! Hee.. Sebelum kitaorg masuk highway PLUS Senawang, ayah mertua saya isi minyak kereta dulu..

Anddd... guess what happen after that??? Jammed! Lepas je tol Senawang, jammed giler ok.. Lg2 sekarang tgh 'school break.' Nak u-turn balik mmg dah tak bolehlah. Last2 we decided utk ikut highway LEKAS.. Jauh! Maghrib baru kitaorg sampai IOI City Mall.. Semangat tak? Semangatlah sbb sampai tak terfikir nak on 'waze' tgk jalan jammed ke tak! Huhu..

Saya punya 'jakun' bila sampai, sambil2 cari surau utk solat Maghrib, saya ternampak 'ICE SCAPE.' Terus saya lari utk ambil gambar 'ice scape!' Mmg saya excited lah! Hahahah.. Saya tak pernah lg try 'ice scape' and saya dah lama sgt nak try since saya tak dpt pergi ski time honeymoon dkt Korea last year. Sob3. 


'Ice Scape' @ IOI City Mall

Beg terpaksa silang ke depan sbb risau org rentap.
Huhu..

With one of my 'dream car.'
♥ Toyota Camry ♥


Seriously I tell u guys.. Besarrr giler ok IOI City Mall ni.. Lebih besar and panjang dr AEON dkt Bandar Melaka. Tp, bestlah sbb mcm2 branded shops ada like H&M, ESPRIT, CARLO RINO, BRANDS OUTLET, PADINI, & etc. Just yg tak best nya bila few shops je yg ada sale. Itu pun below 30%. Supposed to be kenalah ada sale for all shops sbb opening kan? But, it's ok lah sbb mmg niat dtg situ mlm td just utk 'cuci mata' dulu supaya next time dtg dah tahu nak shopping apa! Yihuuu... ;)


"Cibiuk @ Bandar Baru Bangi"

Kaki pun dah penat and perut pun dah berjoget lambak, so we decided utk keluar dr IOI City Mall and cari tempat makan yg best2 sekitar Bangi.. Kitaorg tak mkn dkt IOI City Mall sbb ramai org. Boleh dikatakan setiap tempat mkn dlm tu full. Lastly, saya ajak semua utk mkn di 'Cibiuk.' Mmg saya dah lama niat nak 'belanja' family suami saya mkn dan akhirnya Allah S.W.T. makbulkan doa saya. Permudahkan 'niat' saya. :')

Ayah & Mama Mertua saya

Adik ipar yg setahun lebih tua drp saya. xD

Inilah suami saya yg sangat kelakar!
:p





Inilah 'THE REAL of HAPPINESS' utk saya bila saya dpt tunaikan 'niat' saya.. A big thanks to #Shaklee for the last month 'BONUS.' Dgn 'bonus' ni lah saya dpt 'makan besar' dgn family sumai. Hihi. Dgn 'bonus' ni lah 'hajat' dan 'niat' saya tercapai.. :')

Pesanan saya, selagi mana DIA pinjamkan nyawa insan2 yg kita sayang kpd kita, selagi itulah 'peluang' kita utk gembirakan dan bahagiakan mereka. 

"Money Is Not Everything. But, Everything Needs Money."

"For Things To Change, U Have To Change First." 
- Master Ainul Shahrazad (MAS) - 

Sekian~







2 comments: