Saturday 12 July 2014

Pasti Terliur~

KUEY TEOW KUNGFU VERSI PANDA

Assalammualaikum!

I hope u can forgive me for this post. Saya just nak share sikit cara2 untuk masak "Kuey Teow Kungfu" especially for those mothers yang no idea nak masak apa untuk berbuka nanti. Oh, yang 'versi panda' tu main2 je. Saje letak sebab rasa macam comel je 'panda' tu. =)

For those yang cepat terliur bila tengok makanan & minuman tu, then I suggest u don't continue reading. I'm serious! =p

For the 2nd time saya iftor Kuey Teow Kungfu ni. 1st time dulu masa puasa ke-3. Time tu 1st time seumur hidup saya, saya masak Kuey Teow Kungfu. Biasanya asyik makan dekat kedai jeeeeee.. 

So..
kali ni I've decided to make my own Kuey Teow Kungfu and that's why mula2 tu nama Kuey Teow Kungfu saya ada 'versi panda' dekat belakang tu. =P

I'm not that pandai giler memasak pun, tapi meh saya share sikit cara2 nak buat versi panda tadi tu. hihi.

Here goes!

*Goreng fish cake dan angkat toskan minyaknya


*3 biji bawang sederhana besar (dihiris)
*6 biji bawang putih (diketuk)
*4 biji cili padi (diketuk)


*Sawi & carrot
(Anda boleh letak apa2 jenis sayur ikut suka hati) =)


*Ayam dipotong dadu
(Boleh je suka hati nak letak udang ke, sotong ke dll)



*3 sudu makan tepung jagung (dibancuh dengan air)


*2 atau 3 sudu makan sos tiram
*Sedikit black pepper/lada hitam
*Sedikit pepper (lada sulah)


Tadaaa...siappp!!! 


*Kuey Teow digaulkan dgn 2 biji telur, sedikit garam, dan sedikit lada sulah


Happy cooking! (Told u kalau tak nak terliur jangan baca. hihihi! Sorry buat anda terjebak!)

Selamat Berbuka! =)









No comments:

Post a Comment